Wednesday, June 22, 2005

H δικη μου Σαμος.

Πηγα να γραψω ενα σχολιο εδω και με πηραν οι θυμησες.
Πηγα στη Σαμο το το 97.Μονη μου.Μετα ενα χωρισμο ή κατι τετοιο.Αρχες Οκτωβρη.Στην πανσιον που εμενα η ιδιοκτητρια μου φεροταν σαν παιδι της.Στεναχωριοταν που ημουν μονη και μου 'λεγε "να κανεις παρεα με την κορη μου".Μονο αυτο δεν ηθελα και καθε μερα εφευγα απο το δωματιο τα ξημερωματα και γυρνουσα νυχτα.Γυρισα ολο το νησι με τον Τυφωνα μου.
Πρασινο,πρασινο,πρασινο.Οτι πρεπει για μενα μιας και δυσκολα αγαπαω μερη με υψομετρο κατω απο 1000 μετρα.
Δυο πραγματα δεν θα ξεχασω ποτε απο τη Σαμο.Μια μερα πηγα σε ενα μοναστηρι πανω απο το Καρλοβασι.Χαμενο στο δασος.Ηταν κλειστο.Καθησα λιγο εκει μπροστα μπας και ερθει κανεις και παω μεσα.Οντως.Μετα απο λιγη ωρα εμφανιστηκε μια γυναικα-σαν ξωτικο.Μου μιλουσε αλλα δεν καταλαβαινα τι ελεγε.Με νοηματα και κουβεντες της ειπα οτι θελω να δω το μοναστηρι και ξεκλειδωσε την πορτα.Μπηκα σε ενα κηπο καταπρασινο και σιγα σιγα περιηγηθηκα στο μοναστηρι.Η γυναικα ηταν παντα πισω μου.Μου μιλουσε και σιγα σιγα αρχισα να την καταλαβαινω.Σε εναν εξωτερικο τοιχο ειδα μια αγιογραφια περιεργη.Πηγα κοντα και ειδα οτι καποιος αγιογραφος γυρω στο '50 ειχε ζωγραφισει το χαρτη της Ελλαδος.Το κοιτουσα γιατι ηταν περιεργο και η γυναικα με ρωτουσε-στη γλωσσα της-απο που ειμαι.Της εδειξα στο χαρτη τη θεσσαλονικη και φανηκε ενθουσιασμενη με την αποσταση.
Μετα ζητησε να της δειξω την Καλυμνο και μου ειπε οτι την φεραν απο εκει οταν ηταν 6 χρονων και απο τοτε δεν εχει βγει απο το μοναστηρι ουτε μια φορα.Τοτε καταλαβα γιατι δεν μιλουσε σωστα.Μετα με καλεσε σε ενα μικρο κηπακο οπου εκει καθοταν η υπερηλικη ηγουμενη.Ηταν κατακοιτη.Πιασαμε την κουβεντα.Μου ειπε πολλα για το μοναστηρι,για τις καλογριες που ειχε παλια και για τη γυναικα-ξωτικο που οντως την ειχαν παρει απο μια πολυτεκνη οικογενεια και οντως δεν ειχε βγει απο εκει τα τελευταια 50 χρονια.Μου προσφεραν καφε αλλα αρνηθηκα γιατι δεν ειχα φαει.Και τοτε η γυναικα πηγε καπου και επεστρεψε με ενα πιατο με τυρι(δικο τους),πεπονι(απο τον κηπο)και ψωμι.Ηταν απιστευτο συναισθημα αυτο που ενοιωσα.
Αν γινοταν να εμενα εκει για παντα.

Μετα,οταν καηκε η Σαμος στεναχωρηθηκα παρα πολυ.Σαν να ημουν απο εκει.

(Το αλλο δεν θα το γραψω γιατι ηταν πολλα αυτα.Αλλη φορα)

4 comments:

dystropoppygus said...

Ποτέ δεν είναι αρκετές οι λέξεις.

Να είσαι καλά.

mindstripper said...

Και να γράφεις και καμμιά κουβέντα παραπάνω για μας τις φαφλατούδες. :P

(εγώ πάντως θα ξαναπάω εκεί, δεν τα χόρτασα αυτά που είδα...)

Nikolaos Kakavoulis said...

grafeis katapliktika.. bravo..

Αστραδενή said...

απίστευτες συμπτώσεις...
Στο σημερινο πρώτο μου μήνυμα θα βρεις μια υπέροχη φωτογραφία από τη Σάμο.
Το μοναστήρι που επισκεύτηκες μάλλον είναι του Αγίου ιωάννη του θεολόγου.Εάν είναι αυτό έχω και κάποια καλά νέα:η Σάμος καίγεται αλλά πολύ γρήγορα ανασταίνεται.Αλήθεια!